
Właściciele wielu firm, szczególnie małych i działających lokalnie usiłują znaleźć metodę, która pozwoli im pozyskać nowych klientów. Pozycjonowanie stron na to pozwala, będąc reklamą stosunkowo tanią a efektywną. Jakie firmy powinny zainteresować się pozycjonowaniem i co im to da? Postaramy się wyjaśnić.
Czym jest pozycjonowanie stron?
Pozycjonowanie stron, nazywane też działaniami SEO to optymalizacja stron internetowych pod wytyczne wyszukiwarek. Pozwala to na zajęcie wysokich miejsc w wynikach wyszukiwarek na określone frazy. Na czym to polega w praktyce? Przede wszystkim, na optymalizacji strony, aby wszystkie jej czynniki techniczne oraz content były zgodne z tym, co algorytmy wyszukiwarek biorą pod uwagę, analizując stan witryny. Dopasowanie strony pod wspomniane wytyczne jest czynnością, którą warto robić nawet bez planowanej promocji strony, ponieważ zmierza do podniesienia jej jakości. To właśnie na wysokiej jakości stron oraz ich użyteczności zależy twórcom algorytmów. Dobra, przejrzysta strona o sprawnej nawigacji i szybkim ładowaniu, która jednocześnie jest ciekawa dla użytkownika to pierwszy etap prac nad pozycjonowaniem. Aby proces został przeprowadzony sprawnie, warto zwrócić się do agencji zajmujących się tym fachowo.
Korzyści
Dlaczego pozycjonowanie firmowej strony może dać przedsiębiorcy wzrost zysków? Oto korzyści płynące z działań SEO:
-
widoczność w internecie – coraz więcej osób wyszukuje potrzebnych im produktów i usług właśnie tą drogą, dobrze zatem pojawić się wśród odpowiedzi na zdefiniowaną potrzebę klienta
- reklama – brand często pojawiający się w sieci zostaje przez użytkowników zapamiętany, zatem przychodzi na myśl, gdy potrzebują konkretnej usługi lub produktu. Pozycjonowanie stron jest stosunkowo tanią formą reklamy, leży zatem w zasięgu każdej firmy.
- pozyskanie klienta – większość handlu przenosi się do sieci, warto zatem oferować możliwość zamówienia swoich usług lub towarów właśnie ta drogą. W sieci jest ogromna konkurencja i jedynie pokazanie się użytkownikowi na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania może przełożyć się na konwersję. Jedynie 11% użytkowników wchodzi na drugą stronę wyników wyszukiwarki – dlatego warto znaleźć się na pierwszej.
Źródło: http://zysker.pl/artykuly/2016/09/26/pozycjonowanie-dla-firm-jak-pozyskac-klienta-z-sieci/